یک کارت واکسن برای تزریق به پوستتان درست کنید!


یک استارت‌آپ سوئدی از ریزتراشه‌ای برای جایگزینی کارت‌های واکسن خبر داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از دیلی میل استارت‌آپ استکهلم Epicenter روش جدیدی را برای حمل کارت‌های واکسن، که ریزتراشه‌هایی زیر پوست هستند، اعلام کرده است.

این تراشه توسط هر دستگاهی که از پروتکل ارتباط میدان نزدیک (NFC) استفاده می‌کند قابل خواندن است.

«انافوشی» مجموعه ای از پروتکل های ارتباطی برای برقراری ارتباط بین دو دستگاه الکترونیکی در فاصله 4 سانتی متر یا کمتر است.

در فیلمی که توزیع‌کننده اصلی شرکت، هانس شوبلاد، منتشر کرد، او یک انعام، یک تلفن همراه در دست دارد و اطلاعاتی درباره واکسیناسیون فاش می‌کند.

وی در بیانیه ای گفت: ایمپلنت ها یک فناوری همه کاره هستند که می توانند برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار گیرند و اکنون به راحتی به کارت های واکسن دسترسی دارند.

یک کارت واکسن برای تزریق به پوستتان درست کنید!

برای ورود به بسیاری از مکان‌ها، از جمله رستوران‌ها، سالن‌های کنسرت، سینماها، موزه‌ها و موارد دیگر در سراسر ایالات متحده، باید کارت واکسن خود را نشان دهید.

Epicenter می خواهد این اطلاعات را تا حد امکان ساده کند.

هوبلاد می گوید: «کارت واکسن همیشه در دسترس است، حتی اگر تلفن خاموش باشد.

ریزتراشه درست زیر پوست دست یا بین انگشتان اشاره قرار می گیرد.

به گفته Hublad، این فرآیند کاملاً برگشت پذیر است و نیازی به نصب برنامه خاصی ندارد.

تیپ های ایمپلنت اپی سنتر اختراع جدیدی نیست، این شرکت سال هاست که از آنها استفاده می کند و کارمندان این شرکت نیز از این نکات استفاده می کنند.

در سال 2015، این شرکت اعلام کرد که بیش از 100 کارمند به ریزتراشه مجهز شده اند که به آنها اجازه می دهد تنها با حرکات دست درها را باز کنند، از چاپگر استفاده کنند و نوشیدنی بخرند.

نوک با سرنگ به زیر پوست تزریق می شود و زمانی که فعال می شود، داده ها توسط امواج الکترومغناطیسی منتقل می شود.

این تراشه ها در حال حاضر به صورت تجاری در دسترس نیستند.

پاتریک مسترتون، بنیانگذار Epicenter در سال 2017 گفت: «تراشه‌ها جایگزین دستگاه‌های ارتباطی، کلیدها، کارت‌های بانکی و بسیاری موارد دیگر می‌شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید