بودجه به مذاکره گره نخورد / تصمیمات دولت برای مهار کسری بودجه – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


غلامحسین رضوانی در گفتگو با خبرنگار مهر، بودجه سال 1401 را اینگونه تشریح کرد: اثر شرایط مثبتی برای کشور ایجاد کرد.

وی تاکید کرد: یکی از مسیرهای اصلی دولت این است که بودجه سال آینده را بدون کسری ببندد، به این معنی که هزینه بودجه نباید از منابع مالی آن بیشتر شود.

نماینده مردم تهران در شورای اسلامی گفت: اگر منابع بودجه کمتر از مصارف باشد، دولت به سمت تامین منابع می رود و تورم مضاعف به جامعه تزریق می شود، اما دولت 13 این وضعیت را نمی خواهد. سال آینده اتفاق خواهد افتاد.

آقای رسوانی ادامه داد: واضح است که در پیشنهاد بودجه دولت به مجلس تلاش می شود کسری بودجه در کشور ایجاد نشود و بدون کسری بودجه بسیاری از مشکلات اقتصادی ما حل می شود.

موضوع مهم دیگر بودجه سال آینده این است که دولت در تدوین لایحه مسائل خارجی را در نظر نمی گیرد و دولت روحانی همه مسائل ملی را به مسائل خارجی و حتی بودجه مرتبط می کند. بر اساس نتیجه مذاکرات است.برخورد غلط دولت روحانی در بودجه ریزی باعث شد عرضه به دلیل کمبود منابع، کشور شدیدترین تورم را در آن زمان تجربه کرد.

اعضای کمیته برنامه و بودجه شورای مشورتی اسلامی بر لزوم همکاری دولت و مجلس برای تصویب بدون کسری بودجه سال آینده تاکید کردند. و فشار بر آنها دو چندان نشود و بودجه سال آینده این ویژگی ها را داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید