اکران مجدد «جممسوب» به دلیل وزش باد شدید به تعویق افتاد



پرتاب تلسکوپ فضایی جیمز سوب بار دیگر به دلیل بدی آب و هوا به تعویق افتاد.

به گزارش ایسنا وب سایت رسمی تلسکوپ فضایی جیمز سوب تصویری از موشک آرین 5 مجهز به وب تلسکوپ منتشر کرده است. دسامبر (3 دسامبر) به 25 دسامبر (4 دسامبر) موکول شد.

برای تایید این زمان، دوباره شرایط آب و هوا را بررسی کنید.

به گفته جروم ریورز).معاون آژانس فضایی اروپا که مسئول پرتاب تلسکوپ است، گفت که لغو پرتاب جیمز سوب به دلیل وزش باد شدید در محل پرتاب بوده است و این شرکت امروز چهارشنبه وضعیت آب و هوا را بررسی و تایید خواهد کرد. زمان راه اندازی.

اگر مشکل دیگری برای این پرتاب وجود نداشته باشد، روز شنبه 25 دسامبر (4 آذر) ساعت 7:20 به وقت شرقی (به وقت تهران 15:50) راه اندازی می شود.

این تلسکوپ 10 میلیارد دلاری که به عنوان جایگزینی برای تلسکوپ فضایی هابل در نظر گرفته شده بود، ابتدا قرار بود روز شنبه 18 دسامبر به فضا پرتاب شود، اما به دلیل یک حادثه جابجایی با چهار روز تاخیر انجام شد. به گفته ناسا، زمانی که جیمز وب در حال اتصال جیمز وب به آداپتور موشک آرین بود، یکی از سیم های اتصال جدا شد و تلسکوپ به شدت لرزید.

بعداً، مشکلات سیستم ارتباطی بین موشک و تلسکوپ پرتاب دوباره آن را به تاخیر انداخت و قرار شد جیمز وب دو روز بعد در روز جمعه به فضا پرتاب شود.

تلسکوپ فضایی جیمز وب سال‌ها بعد به فضا پرتاب می‌شود و جو سیاراتی را که به دور ستاره‌های نزدیک زمین می‌چرخند و همچنین اولین روز تشکیل ستاره‌ها و کهکشان‌ها را مشاهده می‌کند. ناسا و آژانس فضایی اروپا در این پروژه بزرگ همکاری می کنند.

وب قرار بود در سال 2007 راه اندازی شود، اما ماموریت آن بارها به تعویق افتاد. تلسکوپ فضایی جیمزوب که در سال 1996 ساخته شد، پیشرفته ترین تلسکوپ تاریخ خواهد بود. این تلسکوپ یک نقشه سه بعدی از جهان ترسیم می کند و چند سال اول پس از انفجار بزرگ را با یک آینه بزرگ با روکش طلا رصد می کند. به گفته کارشناسان، جیمز وب می تواند جو بیش از 300 سیاره فراخورشیدی را کشف کند. تلسکوپ هایی که مادون قرمز را مطالعه می کنند می توانند سیاره هایی با دمای سطحی 27 درجه سانتیگراد را شناسایی کنند. برخلاف هابل، جیمز وب به دور زمین نمی‌چرخد، اما در نقطه لاگرانژ ۲، ۳۷۴۰۰۰ تا ۱.۵ میلیون کیلومتری از زمین به دور خورشید می‌چرخد. نقاط لاگرانژ پنج نقطه بین دو جسم بزرگ هستند و نیروهای گرانشی این دو جسم یکدیگر را خنثی می کنند.

پس از پرتاب جیمز وب، برای دریافت اولین تصویر از فضا باید حداقل 6 ماه صبر کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید