بلینکن: روسیه نیروهای خود را از مرز اوکراین خارج می کند/ برنامه ای برای دیدار با بایدن پوتین وجود ندارد



وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که هیچ دیدار جدیدی بین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و جو بایدن، همتای آمریکایی وی برگزار نخواهد شد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با العربیه گفت: «در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای این نشست وجود ندارد و ایالات متحده می‌خواهد ابتدا بداند که آیا پیشرفت دیپلماتیکی وجود دارد یا خیر».

بلینکن با تاکید بر لزوم ادامه مذاکرات برای کاهش تنش ها بر سر بحران اوکراین گفت: ما از روسیه می خواهیم تا با خروج نیروها از مرز اوکراین تنش ها را کاهش دهد. مذاکرات در این شرایط بسیار مناسب تر از زمانی است که تنش ها بدتر می شود.

وی ادامه داد: آمریکا به طور همزمان درگیر دیپلماسی و مهار روسیه در رابطه با روسیه است و آماده پاسخ قاطع به هر اقدام تهاجمی است.

وی گفت: ما آماده استفاده از گفتگوی ثبات راهبردی بین روسیه و شورای روسیه-ناتو و سازمان همکاری امنیتی اروپا برای مذاکرات امنیتی هستیم.

کی‌یف و کشورهای غربی اخیراً نسبت به آنچه «رفتار تهاجمی» روسیه در نزدیکی مرز اوکراین نامیده می‌شود ابراز نگرانی کرده‌اند، اما مسکو می‌گوید که تهدیدی برای هیچ یک از طرفین نیست و هیچ‌کس قصد حمله ندارد. بیشتر ناتو در نزدیکی مرز روسیه است. که بهانه ای برای آشکار شدن است.

در مورد افغانستان، بلینکن گفت که واشنگتن در حال تجدید نظر در سیاست های خود در افغانستان است و ایالات متحده دیگر هیچ جوانی را به جنگ به خارج از کشور نخواهد فرستاد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید