کتاب «امام؛ عبور از مرزها» منتشر شد/ امام خمینی از دیدگاه دیگران-خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «امام؛ فرامرزی؛ امام خمینی از منظر شخصیت ها، تحلیلگران و رسانه های بین المللی» به تازگی توسط پزشک عرب و نرگسادات مظرومی گردآوری و تدوین شده است که توسط انتشارات راهال منتشر و راهی بازار نشر شده است. .

این کتاب جهان امام خمینی و انقلاب ایران را از شخصیت های مذهبی و مذهبی گرفته تا شخصیت ها و اندیشمندان اجتماعی و سیاسی مانند نلسون ماندلا، میشل فوکو، کریم سدگ و راجر گالودی را در بر می گیرد و در ایران خواهد بود که شامل مجموعه ای از نظرات شخصیت های مختلف

کتاب «امام؛ عبور از مرزها» دارای چهار فصل اصلی است: «رستاخیز اسلام در نگاه رهبران و سیاستمداران جهان»، «حکومت اسلامی در قرن چهاردهم از دیدگاه متفکران و متفکران»، «نوآوری»، «ساده ترین». حاکم رسانه» و «امام ملت از دیدگاه اندیشمندان و رهبران دینی».

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

امام خمینی (ره) مانند بسیاری از جوانان مشتاق مذهبی در شهر کوچکی در مرکز ایران، از ثروت مادی اندک، اما استعداد ذاتی شگفت انگیزی برخوردار بود… سرانجام تخصص فوق العاده ای به دست آورد و استاد محبوب فلسفه و اخلاق اسلامی شد. امام خمینی که از پیروان رهبر آگاه اما غیرسیاسی شیعیان آیت الله العظمی سید محمد حسین برویردی بود، نظام سیاسی خاندان پهلوی را غیرقانونی دانسته و آن را فاسد و ظالمانه می پنداشت و حس مخالفت شدیدی با آن ایجاد کرد. امام خمینی (ره) پس از رحلت «آیت الله برویردی» در فروردین 1340 به عنوان یک فعال سیاسی فعالیت خود را آغاز کرد.

تردیدی نیست که امام خمینی با صداقت کامل و اراده قوی اهداف خود را دنبال می کرد. او از اوایل دهه 1960 احساس می کرد که خانواده اش روح ایران را به غرب فروخته اند و با ترویج فساد، بی اخلاقی و ظلم ایران در تلاش برای نابودی خاندان پهلوی هستند. کار دولت علیه او در دهه 1960، و علیه پیروان و شاگردانش در اوایل دهه 1970، اولین مخالفت او را تقویت کرد.

این کتاب در 224 صفحه، شمارگان 1200 نسخه و به قیمت 35000 تومان منتشر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید