بانک های کرمانشاه باید در روند پرداخت تسهیلات اشتغال به مشتریان خود تسریع کنند



به گزارش روز چهارشنبه ایرنا؛ «خدیجه جشن پرووکانی» در هجدهمین جلسه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان کرمانشاه ضمن بررسی گزارش عملکرد دستگاه اجرایی گفت: بر اساس گزارش اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان، تاکنون این هدف محقق شده است.

معاون استاندار کرمانشاه تسهیل در ارائه اسناد و تسریع در نوبت دهی مددجویان دستگاه های پشتیبانی با توجه به دو ماه باقیمانده برای پرداخت تسهیلات را مهمترین انتظار استاندار از بانک عامل عنوان کرد و گفت: یکی از این موارد است. وی بیان می کند: موسسات مالی همواره در خط مقدم بوده و علاقمند به اجرای کلیه برنامه های اشتغال و اجتماعی هستند.

وی گفت: دولت به عنوان نماینده ارشد دولت موظف به همکاری هر چه بیشتر است، لذا دستگاه های حمایتی می توانند در کمترین زمان ممکن مشکلات خود را در زمینه پرداخت تسهیلات به دولت منعکس کنند. او می‌داند که بخش‌های آسیب‌پذیر جامعه مسئول هستند.

معاون برنامه ریزی و توسعه استانداری کرمانشاه گفت: نمایندگی پشتیبانی باید آخرین وضعیت پرونده های مشتری را به تفکیک هر شعبه در اختیار فرمانداری قرار دهد تا پیگیری های لازم انجام شود.

این جشن تحریک آمیز ادامه یافت. قطعاً با توجه به آمادگی مستمر فرمانداری برای پیشبرد برنامه اشتغالزایی شهرستان، جذب کامل سهمیه های شهرستان صورت نگرفته و در نتیجه بازگشت تسهیلات از سوی هیچ ارگانی پذیرفته نمی شود.

وی افزود: متأسفانه مشتریان ممکن است با سخت گیری بانک ها در ارائه ضمانت نامه های نوبتی و تاخیر در دریافت تسهیلات مواجه شوند.

به گزارش ایرنا، شورای عالی اشتغال اکوسیستم ملی کسب و کار را با 21 مصوبه رونمایی کرده است و همه نهادها نیازمند مطالعه این سند هستند.

این سند نقش ها و برنامه های همه سازمان های دولتی و غیردولتی را توسعه می دهد. خوشبختانه کرمانشاه به دلیل دارا بودن سند اشتغال سه ساله و شهرسازی نسبت به سایر استان ها وضعیت بهتری دارد.

از 2 میلیون نفر جمعیت کرمانشاه، حدود 200 هزار خانوار از 84 هزار خانوار تحت پوشش کمیسیون امداد و بیش از 67 هزار خانوار تحت پوشش کمیسیون بهزیستی هستند.

نرخ بیکاری 2 میلیون نفری کرمانشاه بهار امسال از سوی مرکز آمار ایران 14.7 درصد اعلام شد.

بر اساس سند جامع اشتغال کرمانشاه، برای رسیدن به میانگین کشوری، نرخ بیکاری در استان باید در سال 98 3 درصد، در سال 99 2 درصد و در سال 1400 یک درصد کاهش یابد.

بر اساس آمار اداره کل کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، جمعیت فعال این استان 394 هزار نفر و 132 هزار نفر بیکار است. نیمی از جویندگان کار در ایالت فارغ التحصیل دانشگاه هستند.

در حال حاضر کشور دارای 1027 مجتمع صنعتی با سرمایه گذاری 38449.9 میلیارد ریال و اشتغال 30284 نفر است.

دیدگاهتان را بنویسید