اتیوپی: ما قصد نداریم به عملیات نظامی علیه شورشیان در رودخانه دجله ادامه دهیم.



دولت اتیوپی اعلام کرده است که قصد ندارد به حملات خود به جبهه آزادسازی دجله ادامه دهد، اما هدفش تضمین شورش مکرر در مناطق تحت کنترل ارتش است.

صدام حسین وزیر امور خارجه اتیوپی در دیدار با سفیر گفت که دولت اتیوپی قصدی برای ادامه حمله ندارد، اما ایسنا می گوید تلاش می کند تا به شورشیان دجله اجازه دهد تا عملیات خود را در سرزمین های اشغالی سازماندهی مجدد کنند. ارتش.

وزیر امور خارجه اتیوپی در خصوص وضعیت کنونی اتیوپی به نشست ویژه اخیر شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد درباره اتیوپی اشاره کرد.

حسین از تشکیل یک کارگروه بین المللی برای بررسی مسائل حقوق بشر در کشور انتقاد کرد.

وی در ادامه گفت: این تصمیم شورای حقوق بشر سازمان ملل را سیاسی کرده و تعهد اتیوپی مبنی بر اقدام مطابق با توصیه های مشترک دفتر کمیسیون عالی و کمیسیون حقوق بشر اروپا را نادیده گرفته است.

وزیر امور خارجه اتیوپی افزود: منطقی است که کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و کمیسیون حقوق بشر اروپا تحقیق در مورد نقض حقوق بشر توسط شورشیان دجله در مناطق آملی و عفر را آغاز کنند.

پیش از این، جبهه آزادیبخش دجله در بیانیه ای اعلام کرده بود که نیروهای خود را از مناطق عفر و آمل خارج کرده تا صلح را در این کشور جنگ زده برقرار کند. اقدام مورد استقبال ایالات متحده

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید