اشتغال جوانان در اولویت لایحه بودجه 1401 است



اعضای کمیته برنامه و بودجه شورای اسلامی شورای اسلامی تاکید کردند: حذف یارانه سه دهک برتر جامعه و توجه به اشتغال جوانان از نکات مثبت در نظر گرفته شده در لایحه بودجه 1401 است.

رجب رحمانی در گفت وگو با ایسنا، نقاط قوت لایحه پیشنهادی بودجه 1401 را تشریح کرد: لایحه پیشنهادی بودجه 1401 دارای مزایای بسیار خوبی است. با وجود تحریم ها و فشارهای دشمن بر کشور، لایحه بودجه خوبی توسط دولت تدوین و به مجلس تقدیم شد.

وی با بیان اینکه یکی از نقاط قوت این لایحه حذف یارانه سه دهک برتر جامعه است که در دوره قبل نیز بر آن تاکید شده بود، گفت: جمعیت ما حدود 84 میلیون نفر است، حداقل بخشی از آن. که از وضعیت مالی خوبی برخوردار است. دهک های اول، دوم و سوم نباید یارانه بگیرند. یکی دیگر از نقاط قوت این لایحه محدودیت استقراض از بانک ها است. خوب است که بودجه سال آینده نیز انتشار اوراق را محدود می کند.

نماینده مردم تاکستان در شورای اسلامی گفت: همچنین در بودجه پیشنهادی به موضوع اشتغال و تامین آب کشاورزی و شرب روستا نیز پرداخته شده است. در لایحه بودجه به موضوع ایجاد کارخانه های تعطیل و بهداشت و درمان توجه شده است.

رحمانی در پایان تاکید کرد: بحث اشتغال جوانان به عنوان یکی از اولویت های این بودجه در نظر گرفته شد. امیدواریم بودجه قابل قبولی در کنگره تصویب شود تا اکثر مشکلات کشور حل شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید