جاده 78 کیلومتری ازلبیجان غربی به فیبر نوری مجهز شد



چنگیز نوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، سیاست وزارت ارتباطات را توسعه پهنای باند خانوارها عنوان کرد. شرکت مخابرات آذربایجان غربی در تلاش برای توسعه فیبر نوری خانگی است.

در همین راستا و به منظور بهره مندی مشترکان داخلی از خدمات اینترنت پرسرعت در ماه گذشته، 978 سرویس اینترنت و 256 سرویس SIP بر بستر FTTH در 11 شهر آذربایجان غربی به مشترکان واگذار شده است.

نوری در خصوص مزایای خدمات FTTH گفت: این سرویس جایگزینی عالی برای کابل های مسی است که به سرعت در حال تکامل هستند و پهنای باند و سرعت بیشتری را به مشتریان خود ارائه می دهند.

رئیس اداره مخابرات منطقه آذربایجان غربی بسیار مطمئن و ایمن، کاهش هزینه تجهیزات نگهداری شبکه، ارائه خدمات تلفن اینترنتی (VOIP)، تماس با منزل از طریق اینترنت با کیفیت صدای واضح، هزینه 30 درصد کاهش و برقراری تماس داخلی رایگان. قابلیت یکی از مزایای سرویس های FTTH امکان انتقال کلیه خدمات در مسیرهای باند پهن با سرعت 100 مگابیت بر ثانیه به ازای هر کاربر و انجام دوربین های امنیتی و حفاظتی در داخل ساختمان می باشد.

وی همچنین از ارتقای فناوری و تجهیزات زمین باغی در بوکان خبر داد و بیان کرد: توسعه روستاهای بوکان و بسیاری از شهرهای دیگر در چارچوب طرح USO در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایرنا، شبکه ارتباطی ثابت ایران در آذربایجان غربی بیش از یک میلیون و 100 هزار مشترک دارد.

دیدگاهتان را بنویسید