جزئیات دو برابر شدن یارانه از 90 هزار تومان به 126 هزار تومان



دولت هنوز جزییات یارانه مضاعف دی ماه را به صورت رسمی اعلام نکرده است اما با پیگیری های انجام شده در نظر دارد در ماه آینده این مبلغ را به 60 میلیون نفر حمایت معیشتی افزایش دهد که از این تعداد 30 میلیون نفر 90 هزار نفر و 30 میلیون نفر یارانه دریافت خواهند کرد. یارانه جدید 126000 تومان.

به گزارش ایسنا، افزایش میزان یارانه نقدی وعده ای بود که قرار بود از آذرماه آغاز شود که محقق نشد. یارانه مربوط به حذف 4200 ارز و منابع آنها.این طبق اعلامیه است پایگاه اطلاع رسانی دولت به گفته موسن لتری، معاون اقتصادی رئیس جمهور، یارانه از اوایل آذرماه دو برابر می شود، به عنوان مثال یک خانواده چهار نفره 800 هزار تومان لوازم و پول دریافت می کند.

پرداخت به مشترکین خودکفا بر اساس دهک

این یارانه به زودی پرداخت خواهد شد اما توضیح شفاف و رسمی در این زمینه وجود ندارد. این در حالی است که پیگیری های ایسنا از منابع آگاه نشان می دهد که هر ماه یارانه جدیدی به جمعیت 60 میلیونی که از همین حمایت معیشتی برخوردار می شوند، پرداخت می شود. در نتیجه 30 میلیون نفر 90 هزار تومان و 30 میلیون نفر 126 هزار تومان یارانه می گیرند.

یارانه ها به گونه ای توزیع می شود که 1 تا 4 دهک 126 هزار تومان و 5 تا 7 دهک 90 هزار تومان دریافت می کنند. این 60 میلیون نفر که از بین جمعیت 78 میلیونی یارانه سال 1398 انتخاب شده اند، از حمایت معیشتی برخوردار می شوند، منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین که در روز دهم هر ماه با یارانه جدید 10 روز پرداخت می شود. معلوم نیست برای حمایت معیشتی پرداخت می شود یا روزی دیگر.

بنابراین پرداخت 90 تا 126 هزار تومان یارانه به خانوارهای تحت حمایت معیشتی و 45 تا 500 تومان یارانه نقدی به ازای هر نفر بین 55 تا 205 هزار تومان متغیر است که با پرداخت مبلغ، کل یارانه ماهیانه 800 هزار خانوار خواهد بود. .. آن هم خواهد رسید.

قرار بود کارت باشه ولی اینطور نیست

پیش از این قرار بود پرداخت این یارانه جدید به صورت کارت اعتباری باشد، اما ظاهرا جمع بندی روشنی در این زمینه صورت نگرفته و احتمالا پرداخت ها به صورت نقدی انجام خواهد شد.

منابع در حال حاضر قابل مذاکره است

اما منشأ این یارانه های جدید باید از محل لغو 4200 تومان باشد که هنوز اتفاق نیفتاده است اما ظاهرا بین دولت و کنگره منابع تامین شود تا لغو 4200 تومان توافق شده است. ..

تکلیف نهایی احتمالا امشب اعلام خواهد شد

بر اساس آنچه که به ایسنا اعلام شده، جلسه جمع بندی نهایی پرداخت یارانه های جدید امشب برگزار و به زودی اعلام رسمی خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید