سدر: نتیجه سیاست باید به توقف تورم کمک کند و میز غذاخوری مردم را کوچک نکند.



رئیس دیوان محاسبات تاکید کرد: صرف نظر از موضوع حذف یا تداوم ارزهای 4200 تومانی از بودجه، برآیند تصمیمات و سیاست ها سفره مردم را کوچک نمی کند و یک کالای اساسی است.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات، رضا در نشست خبری مشترک در کنار نشست کارشناسی دیوان محاسبات و سازمان نظارت با مدیران ارشد وزارت صنعت، معدن و تجارت، مهرداد بذرپاش. و سید فاطمی امین به سوالات خبرنگاران و اصحاب رسانه به تشریح نتایج این همایش پرداخت.

رئیس دیوان محاسبات با کنار گذاشتن اقدامات وزارتخانه قبل از صمت و انحراف از ضوابط، گفت: تعامل سازنده بین وزارتخانه های دولتی و نهادهای نظارتی از تخلفات بعدی جلوگیری می کند و می تواند موثر باشد.

بازارپاش با اشاره به قانون معطل وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: برای ایفای نقش ناظر، حمایت از وزارتخانه در اصلاح سازوکار و بهبود عملکرد است.

وی با اشاره به اینکه باید به صنعت معدن به عنوان یک ثروت ملی توجه بیشتری شود، خاطرنشان کرد: یکی از حوزه های اولویت دار سازمان نظارتی بحث معادن و حقوق دولتی با تلاش جدی وزارت صمت است. این… «میهن پرستی گرانبها به ثروت قوی نیاز دارد.

مهرداد بذرپاش با برشمردن چالش های صنعت خودروسازی کشور اظهار می کند: صنعت خودرو یکی از صنایع بزرگ کشور است، اما بسیاری از مسائل آن را نمی توان به راحتی نادیده گرفت و انتظار می رود در اسرع وقت به نگرانی ها رسیدگی شود.» بهبود کیفیت، تغییر در فرآیند تحویل خودرو و غیره. راه حل سریع و کارآمد

رئیس دیوان محاسبات ادغام سیستم های نظارت و مدیریت بازار را وظیفه اصلی وزارت صمت دانست و ادغام سامانه های بازرگانی با سایر سامانه های مدیریت و نظارت بازار را از مهم ترین اقداماتی است که باید مورد توجه قرار گیرد. گفت. اگر این ابزارهای کنترلی به تعویق بیفتند و تکمیل نشوند، نه تنها افراد با مشکلات بیشتری مواجه می شوند، بلکه پرونده های بیشتری روی دستگاه نظارت باز می شود.

بازل پاش در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر پیشنهاد دولت مبنی بر لغو ارز 4200 تومانی در بودجه 1401 نیز گفت. “”

وی تاکید کرد: صرف نظر از موضوع حذف یا ادامه ارز 4200 تومانی از بودجه، برآیند تصمیمات و سیاست ها باید معطوف به کوچک نشدن میز غذاخوری مردم و توقف افزایش قیمت ها در حوزه کالاهای اساسی باشد. لازم به ذکر است درآمد حاصل از این پیشنهاد دولت به ناچار به دهک های مورد نیاز اختصاص خواهد یافت.

همچنین وزیر صمت دولت 13 با تشکر از رسیدگی دقیق محاکم در ارائه راهکارهای عملیاتی برای بهبود عملکرد در حوزه صنعت، معدن و تجارت، گفت: .. فوراً برای جبران خلأها و کاستی های اشاره شده توسط دستگاه نظارت بررسی کنید.

رضا فاطمی امین در پایان این نشست خبری با اشاره به اینکه بودجه پیشنهادی دولت 4200 تومان حذف شد، گفت: نه تنها نباید یارانه ها کاهش یابد، بلکه باید به مردم اطمینان داد که توزیع هدفمندی بهبود یافته و عادلانه تر توزیع می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید