وام کمپین ملی مسکن 4 تا 7 میلیون تومان



مدت ساخت واحد ملی نهضت مسکن 3 سال و مدت بازپرداخت تسهیلات این پروژه 17 سال است. میلیون تومان اعلام شده است.

به گزارش ایسنا، تسهیلات طرح ملی نهضت مسکن معمولاً با مدت ساخت 3 ساله طراحی می شود که در این مدت متقاضی اقساط پرداخت نمی کند و بازپرداخت آن 17 سال است.

طبق اعلام محمدحسن علمدلی،عضو هیئت مدیره بانک مسکن، نحوه بازپرداخت اقساط ماهانه 17 و 3 سال پس از ساخت واحد مسکونی و تحویل به متقاضی به شرح زیر است: توسط شرکت کنندگان و گیرندگان واحد پرداخت می شود.

او اضافه کرد: تسهیلات 400 میلیون تومانی شامل 3 سال ساخت و 17 سال دوره بازپرداخت 6 میلیون و 300 هزار تومان و 300 میلیون تومان تسهیلات با 3 سال ساخت و 17 سال دوره بازپرداخت 4 میلیون و 700 هزار تومان است.

علم دلی درباره بازپرداخت 250 میلیون تومان تسهیلات مسکن روستایی گفت: تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن بازپرداخت 17 ساله 4 میلیون تومانی و تسهیلات 250 میلیون تومانی در 3 سال ساخت است.

سایر روش‌های محاسبه، مانند مراحلی که به متقاضیان امکان بازپرداخت زودهنگام را می‌دهد، در حال بررسی است. به گفته وی، وزارت راه و شهرسازی از طریق یارانه برای اقشار کم درآمد و متوسط ​​نرخ سود در نظر گرفته که مابه التفاوت آن توسط صندوق ملی مسکن پرداخت می شود.

علمداری با تاکید بر اینکه هیچ متقاضی مجبور به بازپرداخت اقساط تسهیلات در مدت زمان ساخت نخواهد بود، افزود: شروع بازپرداخت اقساط معمولاً 3 سال طول می کشد.

وزارت راه و شهرسازی در حال تدوین تمهیدات ویژه برای اقشار کم درآمد نیازمند است که از پرداخت تسهیلات معاف می شوند و شرایط بهتری برای تامین مسکن فراهم می شود.

پرداخت 20 درصد تسهیلات بانکی به بخش مسکن

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در تشریح برنامه های وزارت راه برای تامین بودجه نهضت مسکن دولتی گفت: این قانون ثابت است و هر سال به نسبت تورم این عدد افزایش می یابد. بانک هایی که از این قانون پیروی نکنند 20 درصد جریمه مالیاتی خواهند داشت.

وی افزود: قانون به وزارت راه و شهرسازی امتیازات تاریخی ویژه ای را تحت عنوان ایجاد صندوق ملی مسکن داده است. درآمدهای کلیه مناطق وزارت حمل و نقل به ویژه فروش املاک، بازپرداخت کلیه اقساط مسکن مهر، حمایت سالانه دولت به عنوان یارانه ساخت مسکن و سایر درآمدها در این صندوق انباشته می شود. کاهش نسبت تسهیلات برای فقرا. همچنین برخی از هزینه ها مانند پروانه ساخت و هزینه های نظام مهندسی نیز از محل این صندوق پرداخت خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی راه اندازی صندوق ملی مسکن را راهکاری برای کمک به دولت در تامین مسکن اقشار کم درآمد توضیح داد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در حوزه تسهیلات نیز قانون سالانه 360 هزار تومان در اختیار مسکن قرار داده است. این یک موضوع قانونی است و باید اجرا شود. در اقدامی دیگر، ایجاد صندوق ملی مسکن در این وزارتخانه آغاز شده است که می تواند سلاح موفقی برای اجرای این قانون باشد. امیدواریم این توافقات تسریع شود و مشکل ساخت و ساز مسکن حل شود. به خصوص برای اقشار کم درآمد و دهک های پایین با قیمت مناسب قابل حل است.

از این رو گزارشی از 28 مهرماه برای ثبت اجرای قانون جهش تولید مسکن در سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن در saman.mrud.ir در 31 استان راه اندازی شد. تا 6 ژانویه ادامه دارد. متقاضی پس از ورود بر روی گزینه «ثبت نهضت ملی مسکن» کلیک می کند. عدم استفاده از تسهیلات یارانه ای دولتی در بخش مسکن و سبز بودن فرم «ج»، نداشتن ملک شخصی و اقامت حداقل 5 سال در شهر مورد تقاضا سه شرط اصلی است. قبلاً ازدواج برای مردان اجباری بود، اما امروزه مردان بالای 18 سال مجاز به ثبت نام به شرط ازدواج در بدو تولد هستند. خانم های مجرد بالای 35 سال نیز می توانند ثبت نام کنند. همچنین در خصوص عدم تملک، برخی از گروه های درآمدی در برخی مناطق با تشخیص وزارت شهرسازی از این شرط مستثنی هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید