دولت در مذاکرات در مسیر درستی حرکت می کند



ایسنا/ اصفهان یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: موفقیت واقعی مذاکرات به همه طرف های مذاکره بستگی دارد، اما به نظر می رسد دولت در مسیر درستی حرکت می کند.

احمد فروزبخش در گفت وگو با ایسنا درباره دستاوردهای دولت سیزدهم در 120 روز گذشته وی ادامه داد: حدود چهار ماه از آغاز به کار دولت یازدهم می گذرد و هنوز برای اظهار نظر دقیق در مورد ظرافت ها زود است اما در مجموع دولت سخت کوش و پرتلاش است.

وی افزود: «به نظر من مهمترین موفقیت دولت در چهار ماه گذشته ایجاد حس امید در میان برخی از افراد افشا شده در نظرسنجی ها بوده است. این مهم با حضور رئیس جمهور و روحیه و همایش عمومی ایشان در اذهان مردم تقویت شده است که موفقیت بزرگی بوده است اما از این پس این روحیه و امید به عنوان کارآمدی در میدان است. که در. مشکلات مردم را حل کند.

رئیس کمیته سیاسی کانون اندیشه و تمدن اسلامی استان اصفهان گفت: از سوی دیگر این روحیه می تواند به سطوح پایین دولت نیز کشیده شود و آن را از رکود و ناکامی دوران گذشته خارج کند. . از دیگر دستاوردهای دولت می توان به مدیریت داخلی عروق کرونر و واکسیناسیون گسترده و سریع اشاره کرد.

فروزبخش افزود: در بحث معیشتی، هنوز خیلی زود است که بتوان از دولت انتظار زیادی داشت، اما به سختی می توان یک حفره امیدوارکننده در این حوزه پیدا کرد. به عنوان مثال، بحث در مورد شرایط بورس، افزایش قیمت کالاهای اساسی و یا حتی افزایش قیمت خودرو مطلوب نیست. بدیهی است که برخی از این بی نظمی ها از گذشته منتقل شده و محصول بودجه و سیاست اقتصادی سال گذشته است، اما باید نبض بهتری از سوی دولت به بازارهای مالی منتقل شود. موفقیت دولت در مذاکره برای آزادسازی ارز بلوکه شده ایران نیز می تواند آینده بازار را تحت تاثیر قرار دهد.

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: از سوی دیگر رویکرد بودجه‌ریزی به دولت‌ها امکان می‌دهد در مسیر درست حرکت کرده و بودجه را متعادل کنند که روند افزایش تورم در سال آینده را با مشکل مواجه می‌کند. بنابراین باید منتظر باشیم که این تصمیمات در آینده نزدیک چه چیزی را به زندگی مردم وارد می کند. بودجه می تواند دید امیدوارکننده ای به دولت بدهد، اما وقتی نوبت به مسائل معیشتی می رسد، دولت ها باید برای موفقیت بیشتر تلاش کنند.

وی افزود: رویکرد عملگرایانه دولت ممکن است در حوزه سیاست خارجی به ویژه در زمینه مذاکرات هسته ای مفید باشد. این تغییر رویکرد ممکن است کمی طول بکشد، اما من مشتاقانه منتظر شنیدن خبرهای خوب پس از گفتگو هستم و هر دو طرف با یکدیگر آشنا می شوند. موفقیت واقعی مذاکرات به همه طرف های مذاکره بستگی دارد، اما به نظر می رسد دولت در مسیر درستی در مذاکرات حرکت می کند. موفقیت داخلی در زمینه های مختلف نیز می تواند به سرعت بخشیدن به نتیجه مذاکرات کمک کند.

فروزبخش نشان می دهد که نمی توان به راحتی از موفقیت دولت در انعقاد حضور ایران در توافقنامه شانگهای اجتناب کرد و یا اینکه توافق جدید با ترکمنستان را دولت برای افزایش تجارت با کشورهای همسایه تعیین کرده است. شعار تحکیم روابط با کشورهای همسایه به عنوان یکی از شعارهای اصلی دولت در سیاست خارجی، واقع بینانه و موثر به نظر می رسد. نتایج ممکن است به تعویق بیفتد، اما شروع دولت در سیاست خارجی خوب و امیدوارکننده به نظر می رسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید