«انجمن فرانهوفر» پدرخوانده فناوری جهانی است


“انجمن فراونهوفر-گسلشافت” (Fraunhofer-Gesellschaft) را می توان به عنوان گلی در مجموعه موسسات تحقیقاتی آلمان در زمینه تحقیقات علمی کاربردی در نظر گرفت. سازمان پیشرو تحقیقات و علوم کاربردی اروپا، یکی از بازیگران پیشرو در مهم ترین حوزه های فناوری که می توان از آن به عنوان یکی از «پدرخوانده های» فناوری در جهان نام برد.

به گزارش ایسنا در بسیاری از موارد، پژوهشکده ها و پژوهشکده ها برای انجام فعالیت های پژوهشی راه اندازی می شوند. برخی از این موسسات در تحقیقات پایه تخصص دارند، در حالی که برخی دیگر بر تحقیقات کاربردی تمرکز دارند. قاره سبز محل بسیاری از دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و موسسات تحقیقاتی مهم است که نقش موثری در پیشرفت علم و فناوری در سراسر جهان دارند.

آلمان به عنوان قطب صنعتی اتحادیه اروپا دارای موسسات تحقیقاتی بسیاری است. Fraunhofer-Gesellschaft، Max-Planck-Gesellschaft و Deutsche Forschungsgemeinshaft ستون های اصلی دانش، نوآوری و تحقیق ملی هستند.

دولت فدرال آلمان موسسات تحقیقاتی مانند موسسه تحقیقات و آزمایش مواد در برلین را مدیریت می کند و دولت استانی موسساتی مانند مرکز تحقیقات هوش مصنوعی آلمان را اداره می کند. انجمن ماکس پلانک بر تحقیقات پایه تمرکز دارد و انجمن هلمهولتز روی تحقیقاتی کار می کند که به زیرساخت های بزرگ مقیاس مانند راکتورهای همجوشی و ماهواره ها نیاز دارد.

با این حال “انجمن فرانهوفر” می توان آن را به عنوان گلی در مجموعه موسسات تحقیقاتی در زمینه علمی کاربردی (و تحقیقات تقاضا محور) در آلمان مشاهده کرد. انجمن فرانهوفر یکی از بزرگترین مؤسسات تحقیقاتی بین‌المللی، بزرگترین مؤسسه تحقیقات علمی کاربردی در اروپا، یکی از بازیگران پیشرو در مهم‌ترین حوزه‌های فناوری، و جهانی با ارتباطات گسترده با پژوهش است. این انجمن یکی از «پدرخوانده‌ها» است. ” از فناوری. در سراسر جهان متمرکز شده است.

"انجمن فراونهوفر" پدرخوانده فناوری جهان

«انجمن فرانهوفر» چگونه شکل گرفت؟

این سازمان در سال 1949 فعالیت خود را تنها با سه کارمند آغاز کرد و مورد احترام است. جوزف فون فرانهوفر، محققان، مخترعان و کارآفرینان آلمانی “انجمن فرانهوفر” نام گرفتند. در حال حاضر 75 موسسه و سازمان تحقیقاتی آلمانی زیر نظر انجمن فراونهوفر فعالیت می کنند. اکثریت 29000 کارمند انجمن فراونهوفر، دانشمندان و مهندسان برجسته هستند.

بودجه تحقیقاتی این سازمان عظیم تحقیقاتی 2.8 میلیارد یورو (3.16 میلیارد دلار) است که 2.4 میلیارد یورو از طریق قراردادهای تحقیقاتی تأمین می شود. دو سوم درآمد قراردادهای تحقیقاتی از پروژه ها یا صنایع تحت حمایت دولت تامین می شود.

هدف انجمن فرانهوفر تشکیل یک چارچوب ایده آل برای تحقیق و توسعه در آلمان و قاره اروپا است. وزارت سیاست علمی و منطقه تحقیقات اروپا نقش تسهیل کننده ای را برای تصمیم گیرندگان و محققان در دستیابی به این هدف ایفا می کنند.

دفتر انجمن Fraunhofer در برلین، آلمان، با پارلمان، احزاب سیاسی، دولت فدرال، و سازمان‌ها و شرکت‌های علمی مختلف همکاری نزدیکی دارد تا بستری تحقیقاتی برای پاسخگویی به نیازهای جامعه فراهم کند. دفتر این سازمان در بروکسل همچنین به عنوان بستری برای گفتگو با سیاست گذاران اتحادیه اروپا عمل می کند و در عین حال بستری عالی برای گفتگو و همکاری با موسسات اروپایی، انجمن های صنعتی و سازمان های شریک فراهم می کند.

انجمن فراونهوفر به تحقیقات و فعالیت های خود در قاره سبز محدود نمی شود، بلکه در زمینه تبادلات بین المللی با همکاری شرکای خود در اروپا، آمریکا و سنگاپور نیز بسیار فعال است. دفاتر مقیم و مشاوران ارشد سازمان های سراسر جهان پل ارتباطی بین بازار محلی و “جامعه فرانهوفر” هستند و فعالیت های آنها بر بازاریابی و گسترش تجارت متمرکز است.

در آسیا، انجمن فراونهوفر دفاتری در چین، اندونزی، ژاپن و کره جنوبی دارد و رابط بین بازار محلی در قاره محلی و مؤسسات مختلف فراونهوفر است. در آفریقا و خاورمیانه، بیشتر فعالیت های فرانهوفر در مصر، اسرائیل و آفریقای جنوبی متمرکز است. کشورهای دیگر در شمال آفریقا و جنوب صحرای آفریقا نیز مورد توجه جامعه فراونهوفر هستند و در آینده نزدیک دفاتر نمایندگی در این مناطق افتتاح خواهند شد.

آمریکای شمالی و جنوبی ناگزیر تحت تأثیر «جامعه فرانهوفر» هستند و دفاتری در کانادا، ایالات متحده، شیلی و برزیل دارند. هفت مرکز تحقیقاتی در ایالات متحده به نام Fraunhofer USA وجود دارد. مرکز تحقیقات ایالات متحده و مؤسسه Fraunhofer در آلمان به طور جدایی ناپذیری به هم مرتبط هستند و هدف آنها ارائه فناوری پیشرفته به بازار جهانی از طریق تعامل و همکاری است.

محدوده فعالیت های پژوهشی “انجمن فرانهوفر”

همانطور که قبلا ذکر شد، انجمن Fraunhofer دارای 75 موسسه تحقیقاتی مستقل است که هر یک از آنها شامل بهداشت و محیط زیست، حفاظت و امنیت، حمل و نقل، تولید و خدمات، ارتباطات و دانش، انرژی و مواد خام و سایر زمینه های تحقیقاتی است. زمینههای مختلف.

موسسات حوزه سلامت شامل آزمایشگاه های زیست پزشکی، پزشکی دیجیتال، مهندسی پزشکی فردی و سلولی، سم شناسی و پزشکی تجربی، فارماکولوژی و سلول درمانی و ایمونولوژی است. موسسه مهندسی زیست پزشکی همچنین دستگاه ها و فناوری های مرتبط با مهندسی زیست پزشکی، زیست شناسی سلولی مولکولی و نانوتکنولوژی مانند ایمپلنت ها و پروتزهای عصبی را توسعه می دهد.

موسسه سم شناسی و پزشکی تجربی بر سلامت انسان تمرکز دارد و بیش از 40 سال است که فعال است. تحقیقات این موسسه بر دو جنبه مهم متمرکز است. تحقیق و توسعه حفاظت از انسان در برابر مواد مضر، به ویژه ذرات معلق مانند گازها، ذرات، الیاف و نانومواد و رویکردهای تشخیصی و درمانی در هر دو سطح بالینی و بالینی.

موسسه سلول درمانی و ایمونولوژی نیز به دنبال و توسعه راه حل هایی برای مشکلات خاص مرتبط با پزشکی، علوم زیستی و مهندسی است. یکی از ماموریت های اصلی این موسسه انجام تحقیقات قراردادی برای موسسات فعال در زمینه های بیوتکنولوژی، داروخانه ها و مهندسی پزشکی است. این مؤسسه با مؤسسات بیمارستانی برای انجام آزمایش های کیفی علاوه بر تولید داروها همکاری می کند.

در زمینه انرژی و تغییرات آب و هوایی، موسسه Fraunhofer همچنین در زمینه زیرساخت های انرژی و سیستم های زمین گرمایی، اقتصاد انرژی و فناوری سیستم های زیست محیطی، سیستم های انرژی خورشیدی و انرژی باد فعال است.

منابع طبیعی جهان محدود است و انسان ها خیلی سریع این منابع را مصرف می کنند. این امر قیمت چنین منابعی به ویژه نفت، کبالت و خاک های کمیاب را افزایش می دهد. علاوه بر این، استخراج منابع طبیعی باعث ایجاد مخاطرات زیست محیطی بسیاری از جمله انتشار گازهای گلخانه ای، آلودگی هوا، آب، خاک و کاهش تنوع زیستی می شود.

محققان در انجمن Fraunhofer توجه زیادی به توسعه فناوری های کارآمد برای تولید انرژی و حفظ منابع، تجزیه مصرف مواد خام و منابع تجدید ناپذیر و تبدیل این فرآیند به چرخه قابل بازیافت دارند. من روی آن کار می کنم. آلمان قصد دارد تا انتشار خالص دی اکسید کربن را تا سال 2030 به صفر برساند و محققان در تلاش هستند تا با جایگزینی انرژی های تجدیدپذیر با سوخت های فسیلی به این هدف دست یابند.

در زمینه حفاظت و امنیت، محققان فرانهوفر با هدف حفاظت از مردم در برابر بلایای طبیعی، مطالعات مختلفی را با هدف تشخیص زودهنگام، پیشگیری و رفع عواقب این گونه حوادث انجام داده اند که در دستور کار قرار گرفته است.

بخش حمل و نقل یکی دیگر از زمینه های مورد علاقه محققان فرانهوفر است. انجمن حمل و نقل و ترافیک فرانهوفر راه حل های فنی و مفهومی را برای بخش عمومی و صنعت توسعه می دهد. Fraunhofer برنامه های کاربردی حمل و نقل را با شناسایی پیشرفت های کلیدی و تمرکز بر برنامه های تحقیقاتی پشتیبانی شده توسعه می دهد. این مجموعه نیازهای بازار را بررسی می کند و راه حل های سیستمی را در یک پروژه مشترک از چندین موسسه توسعه می دهد.

Fraunhofer همچنین در سیستم‌های حمل‌ونقل خودرو، ریلی، هوانوردی و آبی فعال است و به مسائلی مانند سیستم‌های ایمنی و راحتی، حمل‌ونقل کارآمد انرژی، سیستم‌های حمل‌ونقل نوآورانه و زیرساخت‌های پیشرفته حمل‌ونقل جاده‌ای می‌پردازد.

در زمینه تولید نیز باید گفت که گروه خدمات تولیدی فرانهوفر متشکل از بسیاری از آزمایشگاه های این موسسه با هدف همکاری در زمینه تحقیق و توسعه تولید محور است. گروه تولیدی فرانهوفر از آخرین یافته های صنعت مهندسی و علم اطلاعات برای ارائه خدمات توسعه محصول، توسعه تولید، فناوری تولید، تولید کارخانه و خودرو، رباتیک و خدمات مواد خام استفاده می کند.

گروه فناوری اطلاعات و ارتباطات فراونهوفر بزرگترین موسسه تحقیقاتی اروپا در زمینه فناوری اطلاعات است. از تلفن های هوشمند گرفته تا شبکه های برق، اتاق های عمل تا سیستم های کمکی خودرو، همه به فناوری اطلاعات نیاز دارند و بدون آن، زندگی روزمره غیرقابل تصور است.

سیستم‌های نرم‌افزاری پیچیده‌تر می‌شوند و در دستگاه‌های روزمره در صنایع تجهیزات پزشکی و رسانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. در تمام این موارد، موسسه فناوری اطلاعات فرانهوفر به شرکت ها کمک می کند تا با شناخت بازار و داشتن دانش فنی و تخصص، بر چالش های خود فائق آیند. موضوعات کلیدی در این زمینه شامل پردازش سیگنال صوتی و تصویری، محاسبات ابری، هوش مصنوعی، سیستم های ارتباطی، شبیه سازی و امنیت شبکه است.

در زمینه انرژی و مواد خام، موسسه Fraunhofer برای انرژی خورشیدی در حال توسعه فناوری هایی برای تامین انرژی کارآمد است. تحقیقات این آزمایشگاه بر روی تبدیل انرژی، بهره وری انرژی، توزیع و ذخیره انرژی متمرکز است. این موسسه که در سال 1981 تأسیس شد، اکنون بزرگترین موسسه تحقیقات خورشیدی اروپا با 1300 کارمند است.

اگرچه همه‌گیری کووید-19 چالش‌ها و محدودیت‌هایی را برای جهان ایجاد می‌کند و در برخی موارد تحقیقات را به تأخیر می‌اندازد، جامعه Fraunhofer اکنون فراتر از انتقال نسبی بحران سرعت می‌گیرد. فناوری، شروع به دنبال کردن اهداف خود کرده و فرصت ها و نوآوری های جدیدی را به جهان ارائه می دهد.

این آزمایشگاه بزرگ در بسیاری از کشورهای جهان الگوی موفقی است و می تواند نمونه موفقی برای راه اندازی چنین مرکزی در ایران باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید