مسعود بارزانی و مسعود بارزانی



سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد با رهبر حزب دمکرات کردستان عراق دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شفق نیوز، ایرج مسجدی سفیر بغداد در جمهوری اسلامی ایران با مسعود بارزانی، رئیس حزب دمکرات کردستان عراق دیدار و گفت و گو کرد و در این دیدار هر دو درباره اوضاع سیاسی عراق و نتیجه کنگره گفت وگو کردند. انتخابات و اقدامات برای تقویت روابط آنها بین احزاب سیاسی عراق مذاکره کردند.

در این نشست در اربیل، هر دو طرف بر سه اصل مشارکت، هماهنگی و توازن در حکومتداری برای دستیابی به ثبات در روند سیاسی عراق تاکید کردند.

مسجدی و بالزنی در خصوص روابط اقلیم کردستان عراق و جمهوری اسلامی ایران و گسترش این روابط در حوزه های اقتصادی، بازرگانی و فرهنگی گفتگو کردند.

به گزارش ایسنا، ایرج مسجدی پیش از این با نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق دیدار کرده بود.

در بیانیه دولت اقلیم کردستان آمده است: در این نشست روابط عراق و دولت اسلامی ایران در اقلیم کردستان، گسترش همکاری های مشترک در زمینه های مختلف و تلاش برای فعالیت های سیاسی و تشکیل دولت در عراق مورد بررسی قرار گرفت. «آنچه جدید بود، رابطه بین الویل و بغداد، اختلافات بین این دو، خطرات تروریسم و ​​ادامه گفتگوها برای حل و فصل حملات اخیر داعش بود.

مسجدی و بالزانی همچنین بر اهمیت همکاری در حفظ امنیت و ثبات منطقه و بهبود روابط بین کشورهای منطقه بر اساس دوستی و منافع مشترک توافق کردند.

دو طرف همچنین بر اهمیت گسترش روابط اقلیم کردستان عراق و جمهوری اسلامی ایران تاکید کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید